HUB Property Iran

زبان قبرس شمالی: ترکی قبرسی

زبان قبرس شمالی: ترکی قبرسی

مقدمه:

قبرس شمالی، کشوری در شمال جزیره قبرس، دارای زبان رسمی ترکی قبرسی است. ترکی قبرسی یک گویش از زبان ترکی است که در قبرس تکلم می شود. این گویش تحت تأثیر زبان های یونانی و فرانسوی قرار گرفته است.

تاریخچه زبان ترکی قبرسی

زبان ترکی قبرسی در قرن 16 میلادی، زمانی که قبرس توسط امپراتوری عثمانی فتح شد، به این جزیره وارد شد. در طول حکومت عثمانی بر قبرس، ترکی به زبان رسمی این جزیره تبدیل شد.

پس از استقلال قبرس از بریتانیا در سال 1960، ترکی و یونانی به عنوان دو زبان رسمی این کشور تعیین شدند. با این حال، در سال 1974، ترکیه به قبرس حمله کرد و بخش شمالی این جزیره را اشغال کرد. پس از این حمله، ترکی به عنوان تنها زبان رسمی قبرس شمالی باقی ماند.

ویژگی های زبان ترکی قبرسی

ترکی قبرسی دارای ویژگی های مشترکی با زبان ترکی است. با این حال، این گویش تحت تأثیر زبان های یونانی و فرانسوی نیز قرار گرفته است. از جمله ویژگی های زبان ترکی قبرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از برخی از کلمات و عبارات یونانی
  • استفاده از برخی از حروف یونانی در نوشتار
  • استفاده از برخی از ساختارهای دستوری یونانی

زبان ترکی قبرسی در حال حاضر

زبان ترکی قبرسی در حال حاضر توسط حدود 320 هزار نفر در قبرس شمالی تکلم می شود. این گویش همچنین توسط برخی از ترک های مقیم کشورهای دیگر نیز تکلم می شود.

زبان ترکی قبرسی در حال حاضر در حال گسترش است. این گویش در مدارس و دانشگاه های قبرس شمالی تدریس می شود و رسانه های این کشور نیز به زبان ترکی قبرسی منتشر می شوند. شما می توانید برای کسب اقامت قبرس شمالی و دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره

جهت رزرو وقت مشاوره در خصوص سرمایه گذاری و اقامت قبرس شمالی فرم زیر را پر کرده تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

دریافت مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند