HUB Property Iran

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

اولین نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که هر فرد برای سرمایه گذاری می تواند چندین ملک در قبرس شمالی خریداری کند. اما می تواند حداکثر یک سند تک برگ دریافت نماید حداکثر متراژ برای خرید ملک 1338 مترمربع به ازای هر نفر است. اما اگر مالک ملکی که خریداری می کنید فردی غیر قبرسی باشد این محدودیت وجود نخواهد داشت. مهاجرینی که قصد خرید خانه و یا هر ملکی در قبرس شمالی را دارند در گام اول بایستی درخواست خرید خود را در انجمن شهرداری قبرس شمالی ثبت نمایند.

از طرف دیگر، شما نباید در کشور خود و یا در قبرس شمالی، سوء پیشینه کیفری داشته باشید. داشتن عدم سوء پیشینه یکی از شرایط اولیه خرید ملک در قبرس شمالی است

سلسه مراتب خرید ملک در قبرس شمالی

اگر شما هم علاقه مند به خرید ملک در قبرس شمالی هستید، باید مراحلی را جهت خرید ملک طی کنید. برخی از این مراحل، در همه کشورها مشترک هستند و به ایران یا قبرس شمالی محدود نمی شوند. برخی از این مراحل هم مخصوص قبرس شمالی هستند و بر اساس شرایط خاص این کشور وجود دارند. در ادامه بصورت کامل این مراحل را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد. ما تمام تلاش خود را کرده ایم که این توضیحات کامل باشد پس کمی وقت بگذارید و این مراحل را کامل مطالعه نمایید:

انتخاب ملک :

مطمئنا اولین قدم برای خرید ملک، پیدا کردن ملک مورد نظر است! اول باید ملک را پیدا کنید. ملکی که با شرایط شما همخوانی و هماهنگی داشته باشد. هم با شرایط مالی شما، هم با سلیقه و نیازهای شما از یک ملک. از طرف دیگر ملک مورد نظر باید از نظر قیمت، قیمت مناسبی داشته باشد و باید در شهری و البته منطقه ای از شهر واقع شده باشد که آینده خوبی داشته باشد و یک سرمایه گذاری موفق به حساب بیاید. پیدا کردن ملکی که از هر نظر ایده آل باشد، کار نسبتا سختی است. شما اگر در تهران زندگی می کنید، اگر بخواهید یک ملک ایده آل خریداری کنید باید مدتها وقت بگذارید و در نهایت شاید هم موفق نشوید! اینجاست که وجود یک مشاوره کار کشته و کار بلد و مسلط به کار شما می آید. مشاور می داند که یک ملک در کدام شهر، در کدام منطقه شهر و در کدام پروژه ساختمانی از ارزش خرید بالایی برخودار است. همچنین مشاورین با آشنایی کامل نسبت به سازنده ها، می دانند که ملک های ساخته شده توسط کدام سازنده از ارزش بالاتری برخودار است! پس انتخاب مشاور، می تواند اولین گام قبل از انتخاب ملک مناسب باشد. ما در هاب با تکیه بر تجربه 16 ساله خود، به شما اطمینان می دهیم که با توجه به بودجه و شرایط شما، ایده آل ترین ملک ممکن را برای شما پیدا کنیم.

پیش پرداخت :

بعد از اینکه ملک را پیدا کردید مرحله بعد نشست و مذاکره با فروشنده است. شما در نظر بگیرید که بخواهید در ایران ملک بخریید. سر و کله زدن با فروشنده هم زبان دارای سختی های خاص خود است. حال فرض کنید که با یک خارجی بخواهید مذاکره کنید! چه باید بگویید و چه نباید بگویید! آیا می توان بر سر قیمت چانه زنی کرد یا خیر؟ آیا ملکی که یافته اید ارزش دارد که به هر قیمتی آن را بدست آورید؟ اینجاست که وجود یک راهنما و مشاور که به همه این موارد مسلط باشد، کاملا ضروری به نظر می رسد. اما به صورت مقدماتی این را بدانید که مطابق قواعد معاملات ملک در قبرس شمالی، اگر از ملک خاصی خوشتان آمد و با فروشنده بر سرقیمت و شرایط پرداخت به توافق رسیدید، باید مبلغی بین 2500 تا 5000 پوند به عنوان پیش پرداخت (همان بیعانه خودمان ) بپردازید تا فروشنده از خرید شما مطمئن شود و ملک را برای شما نگه دارد!

بررسی ملک :

این مرحله تقریبا مختص قبرس شمالی است. در ایران این مرحله به نام اداره ثبت شناخته می شود که ملک از نظر مالیات و مشکلات احتمالی نظیر وام مسکن و … مورد بررسی قرار گیرد. اما در قبرس شمالی پس از پرداخت ودیعه به فروشنده، خریدار باید شخصا به یک وکیل مراجعه نماید و تا وکیل ملک را از نظر مشکلات قانونی احتمالی ، انواع اقساط و وام های مسکن و … بررسی نماید. اینجاست که وجود یک شرکت مشاور در کنار شما، کاملا ملموس و لازم به نظر می رسد چرا که مرحله بررسی قانونی مشکلات احتمالی ملک را به طور کامل انجام می دهد. لازم است بداند، در صورتی که ملک از هر نظر دچار مشکل باشد، قرار داد باطل و مبلغ ودیعه باید به شما بازگردانده شود!

تنظیم قرارداد :

پس از اتمام مراحل بالا،  قرارداد خرید ملک در دفتر اسناد رسمی و توسط وکیل به زبان انگلیسی تنظیم می‌شود. در این قرارداد باید تمام مشخصات ملک و معامله، قیمت ملک، شرایط پرداخت توافق شده و … ثبت  می شود. اینجا هم می توان وجود مشاوری که تمامی این مراحل را بصورت کامل و با اطلاع کامل از قوانین انجام دهد، کاملا محسوس است. قرارداد باید در حضور خریدار، فروشنده و همینطور دو شاهد صورت گیرد. در نهایت مطابق عرف معاملات ملک در قبرس شمالی، اولین مبلغ قسط ملک باید حداکثر طی 30 روز به فروشنده پرداخت شود.

پرداخت مالیات و اداره ثبت :

در نظر داشته باشید پس از اتمام مراحل بالا، فروشنده و خریدار باید مالیات انتقال ملک را پرداخت نمایند. پس از پرداخت مالیات که مبلغ مشخصی است، باید برای ثبت انتقال مالکیت، به اداره ثبت اسناد قبرس شمالی مراجعه نمایید.

و تمام، شما در یک کشور خارجی موفق به خرید ملک شده اید که این سرمایه گذاری فواید بی شماری برای شما خواهد داشت که مهم ترین آن اقامت یک کشور اروپایی است

مشاهده پیشنهادات ویژه خرید ملک در قبرس با لیست قیمت و امکانات پروژه ها

اطلاعات بیشتر در مورد اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

دریافت مشاوره

جهت رزرو وقت مشاوره در خصوص سرمایه گذاری و اقامت قبرس شمالی فرم زیر را پر کرده تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

دریافت مشاوره

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند